
Wizualny update do Beyond All Reason - oświetlenie
Post dodano:
Do BAR trafiła aktualizacja pt. Lightbringer, dodająca efekty przeróżne efekty świetlne, w tym: dynamiczne światła i cienie, efekty zniekształceń.
Przejście na nowocześniejsze API graficzne - OpenGL4 otworzyło twórcom wiele możliwości ulepszania grafiki w grze. Dzięki tej technologii wszystkie materiały zyskały lepsze oddziaływanie na efekty świetlne. Co to oznacza w praktyce?
- Zwiększenie ilości źródeł światła, przede wszystkim na jednostkach i budynkach
- Niektóre efekty odzwierciedlają stan budynku, np. gdy w silosie zostanie wyprodukowana rakieta, wówczas zmieni się jego oświetlenie. Warto dodać, że przeciwnik tego nie zobaczy
- Zaimplementowano screen-space raytraced shadows (SSRTX) - technika, która znacznie poprawia realizm cieni bez konieczności stosowania najnowocześniejszego sprzętu
- Dodano efekty zniekształcenia, takie jak: fala uderzeniowa, zniekształcenia od wysokiej temperatury
- Ulepszono interfejs, zwiększając jego wydajność aż 3 krotnie
- Znikomy wpływ na optymalizację; celem dalej jest, aby gra działała na jak największej ilości sprzętu
Omawiana aktualizacja to tak naprawdę pierwsza z dwóch planowanych. Kolejna wprowadzi system dnia i nocy, który będzie miała wpływ na rozgrywkę, np. solary będą generowały mniej energii w nocy.