Beyond All Reason to darmowy RTS open-source, tworzony na silniku Spring i czerpiąca garściami z takich tytułów jak Total Annihilation, czy Supreme Commander. Grę tworzy grupa pasjonatów gatunku, a jej początki produkcji sięgają 2010 roku. Grę można pobrać z oficjalnej strony.
Rozgrywka przypomina to co znamy z Total Annihilation i jego następców. Każdy gracz rozpoczyna z jednostką dowodzenia, za pomocą której budujemy bazę i armię. W grze istnieją dwa surowce: masa i energia, wykorzystywane do konstruowania budynków oraz jednostek. W bitwach wykorzystujemy masę zróżnicowanych jednostek i broni, w tym m.in: boty, czołgi, artyleria, samoloty, okręty i bomby atomowe.
Cechami charakterystycznymi BAR są:
- 2 frakcje: Armada i Cortex
- Ponad 400 unikalnych jednostek.
- Symulowana balistyka pocisków, fizyka eksplozji i deformacja terenu.
- Teren gra dużą rolę i ma wpływ na rozgrywkę. Radary są blokowane przez góry, pojazdy jadą wolniej pod górę. Utrzymanie wysokiego terenu zapewni możliwość wystrzeliwania przez broń balistyczną pociski na dalszą odległość.
- Ekonomia, która zapewnia nieskończoną liczbę surowców.
- Bitwy na lądzie, wodzie i w powietrzu.
- Mecze na dużą ilość graczy.