Duża dawka informacji na temat Stormgate

Duża dawka informacji na temat Stormgate

Stormgate

Nowe informacje obiegły świat na temat Stormgate. IGN przygotowało film badający dogłębniej frakcję Infernal Host. Dodatkowo, zyskaliśmy wiedzę na temat startu kampani Kickstarter oraz przyszłych pokazów gry.

Zacznijmy od informacji na temat kampani Kickstarter, która rozpocznie się 5 grudnia. Jak wspomniałem w poprzednim poście, zbiórka ma na celu zaoferowaniu graczom ekskluzywnych dodatków jak np. figurkę mecha - Vulcan. Jedną z opcji do kupienia będzie tzw. Founder’s Pack, który zawiera przyszłe kampanie, grywalnych bohaterów, dostęp do bety w 2024 roku i limitowaną edycję peta w grze - Frost Giant Yeti. Do nabycia będzie także Stormgate Collector’s Edition zawierającą wspomnianego mecha.

Na The Game Awards, 7 grudnia, pojawi się nowy trailer Stormgate. Ujrzymy pierwsze nagrania prezentujące tryb co-op, jak również nowe cinematic’i na silniku produkcji.

10 grudnia, na kanale YouTube Digital Foundry znajdzie się wywiad z Andrew Sabri, gdzie dowiemy się więcej na temat technologii napędzających Stormgate.

Twórcy definitywnie nie zwalniają. Uraczą nas kolejnym pokazem gry 17 grudnia, podczas DreamHack Atlanta. Najbardziej utalentowani testerzy zagrają na wielkiej scenie i będzie to pierwsza demonstracja  Stormgate na żywo.

Zamknięta beta zaoferuje pierwszą mapę w trybie co-op o nazwie "Wreck Havoc", gdzie celem graczy będzie zatrzymanie konwoju zanim dotrze do bazy przeciwnika. W ręce testerów trafi pierwszy bohater dla tego trybu - Blockade. Jest to odpowiednik paladyna, który dzierży potężny młot. Jego zróżnicowany zestaw umiejętności pozwoli mu wykonać potężny atak spin-to-win, leczyć sojuszników, oraz teleportować się.

Przejdźmy teraz do omówienia ujawnionych w filmie od IGN, nowych jednostkach i mechanikach frakcji Infernal Host.

Jednostki

Na pierwszy ogień idzie pokazana niedawno nowa jednostka o nazwie Gaunt. Dopiero teraz wiemy o niej trochę więcej. Gaunt stanowi podstawę piekielnej armii, walcząc na dystan rzucając glewią odbijającą się między przeciwnikami. Po odblokowaniu odpowiedniego ulepszenia, Gaunt zyskuje umiejętność, która kosztem jego życia zaraża oponenta za pomocą zwykłych ataków. Gdy wróg zginie będąc pod wpływem zakażenia, w jego miejsce pojawia się sojuszniczy Fiend. Fiend został pokazany we wcześniejszych materiałach od Frost Giant, jest to szybki dwunożny stwór, który z czasem traci życie.

Gdy jesteśmy już przy mechanice zarażania (Infest) to warto omówić kolejną jednostkę - Flayed Dragon. Ten latający stwór korzysta z umiejętności, która wysysa z wrogów zakażenie powodując dotkliwe obrażenia i doładowuje pobliskim sojusznikom białe zdrowie (o którym za moment). Smoka możemy przywołać za pomocą rytuału, który kosztuje unikalny dla frakcji Infernal Host surowiec o nazwie Animus (więcej detali poniżej).

Kolejną nowo ukazaną jednostką jest Weaver. Te wysokie monstrum zapewni wizję na wyżej położone tereny oraz ściągnie do siebie wrogie jednostki za pomocą umiejętności, która wystrzeliwuje harpun we wroga przyciągając go do siebie.

Magmadon przypomina bestie Kodo z Warcraft’a 3. Posiada on umiejętność szarżowania we wroga, spychając wszystkie napotkane jednostki.

Ostatnią omawianą jednostką jest latający Doombringer. To latający transporter mogący pomieścić maksymalnie 8 mniejszych jednostek (dużych pewnie mniej). Po rozstawieniu generuje Shroud, przy czym musi dotykać ziemię, więc staje się podatny na ataki naziemne.

Mechaniki

O Infest już wspomniałem, ale przytoczę więcej detali na temat innych mechanik. Wspomniany wcześniej Animus to unikalny dodatkowy surowiec dla frakcji Infernal Host, generowany, gdy coś zginie na mapie w dowolnym miejscu. Wykorzystuje się go do przeprowadzenia rytuału przywołania potężnych jednostek, przykładem takowej jest Flayed Dragon.

Shroud to pole energii, podobne do creep’u Zergów z SC2 lub Blight Nieumarłych z WC3, powstające wokół głównego budynku i wież Infernal’i. Konstrukcję możemy stawiać na tym polu lub poza nim. Jednakże jednostki piekielnych stojące na Shroud generują z czasem tzw. białe życie (white health), które działa w zasadzie jak dodatkowa tarcza.

Ostatnim, nie mniej ważnym elementem rozgrywki frakcji Infernal Host jest to, że budynki produkcyjne jednostek posiadają ładunki spawnu. Natychmiastowo tworzymy jednostkę korzystając z takowych ładunków, lecz obarczone jest to ich ograniczoną liczbą i czasem pojawienia się kolejnych.

Biorąc to wszystko pod uwagę, można dojść do wniosku, że frakcja Infernal Host wydaje się na ten moment “overpowered”, ale do tego służą testy, aby się o tym przekonać i wyrazić opinię. Zapewne jeszcze wiele elementów ulegnie zmianie i poprawie balansu do czasu wczesnego dostępu.