Planetary Annihilation: TITANS

Planetary Annihilation: TITANS

Producent: Uber Entertainment, Planetary Annihilation Inc
Data premiery:

Planetary Annihilation to duchowy spadkobierca Total Annihilation i Supreme Commander, stworzony przez Uber Entertainment, w którego skład wchodzili byli doświadczeni deweloperzy odpowiedzialny za wspomniane wyżej produkcje. W 2013 roku gra zebrała sporą sumę w postaci 2,229,344 dolarów na platformie Kickstarter. 18 sierpnia 2015 gra otrzymała rozszerzenie TITANS, dodające nowe jednostki.

Rozgrywka czerpie garściami z wcześniej wspomnianego TA i SupCom. Najważniejszą cechą PA jest świat gry zbudowany nie z płaskiego terenu, a układów planetarnych. Mecz rozpoczynamy z lądując na planecie Commander’em - jednostką dowodzenia, której zniszczenie oznacza koniec gry. Głównymi surowcami są niekończące się: Metal i Energia, ten pierwszy zdobywamy budując kopalnie na złożach, ten drugi budując generatory. Korzystając z nich budujemy naszą bazę składającą się z fabryk jednostek, umocnień, działek, wyrzutni itp. Walka występuje w 4 domenach: ziemia, woda, powietrze, kosmos, każda z nich ma dedykowane dla niej jednostki składające się z dwóch poziomów: Tier 1 i Tier 2.

Głównym celem gracza jest zlikwidowanie przeciwnika. Jeśli ten znajduje się na innej planecie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z różnorakich rozwiązań w celu zniszczenia go. Możemy na przykład użyć pobliskich planetoid wyrywając je z orbit, za pomocą zbudowanych wcześniej potężnych silników, i skierować na planetę oponenta albo użyć bardziej konwencjonalnego uzbrojenia jak: bomby atomowe, czy jednostki orbitalne.

Cechy Plantary Annihilation:

  • Masywność - rozgrywka toczy się w układach planetarnych, od jednej do wielu planet i asteroid. Te mogą zostać wygenerowane losowo lub wcześniej przygotowane przez gracza.
  • Możliwość niszczenia planet za pomocą asteroid, lasera metalowych planet lub budując konstrukcję Ragnarok.
  • 4 domeny walk: ziemia, woda, powietrze, kosmos.
  • Różnorodne uzbrojenie takie jak np: bomby atomowe, wyrzutnie jednostek, Tytani, krążowniki orbitalne.
  • Brak limitu populacji.
  • Edytor układów planetarnych.
  • Obsługa modyfikacji.
  • Tryb singleplayer: Skirmish, roguelite’owy Galactic War.
  • Multiplayer: FFA, Team-based, ranking 1v1.
  • Możliwość hostowania meczy przez LAN, do 32 graczy.