Supreme Commander to duchowy spadkobierca Total Annihilation, stworzony przez Chris’a Taylor’a i zespół Gas Powered Games. Gra została wydana 16 lutego 2007 roku (22 marca 2007 w Polsce). 6 listopada 2007 gra doczekała się samodzielnego rozszerzenia - Supreme Commander: Forged Alliance.
Fabuła Supreme Commander toczy się w dalekiej przyszłości, gdzie 3 ludzkie frakcje toczą ze sobą Nieskończoną Wojnę, pogłębiąjąc tylko nienawiść do siebie. Po stuleciach zmagań bitwa o dominację w końcu osiągnęła punkt zwrotny i to od gracza zależy jak potoczy się dalsza historia.
Najważniejszymi cechami gry są:
- Kampania złożona z 18 misji, po 6 na każdą z frakcji (+ kolejne 6 misji w dodatku), które potrafią pochłonąć sporą ilość czasu.
- 3 unikalne frakcje: UEF, Cybrian Nation, Aeon Illuminate + kolejna z dodatku: Seraphim.
- Jednostki armii uszeregowane pod względem domeny: naziemne, powietrzne i morskie, i podzielone na 2 poziomy (Tier 1 i Tier 2). Do tego dochodzą potężne jednostki eksperymentalne i uzbrojenie w postaci statycznych wieżyczek, artylerii oraz bomb atomowych.
- Ogromne mapy sięgające nawet do 400 km kwadratowych.
- 2 Rodzaje surowców: metal - wydobywany w określonych punktach na mapie oraz pozyskiwany z wraków, i energia - automatycznie generowana przez generatory.
- Tryb multiplayer do 16 graczy (z rozszerzeniem Forged Alliance Forever).
W 2011 pojawił się Forged Alliance Forever - projekt społeczności, który miał na celu przedłużenia życia gry, wprowadzając m.in liczne poprawki, kampanie, mapy, tryby. Mając to na uwadze, linki na tej stronie prowadzą głównie do tego projektu.