WARNO otrzyma edytor map

WARNO otrzyma edytor map

WARNO

Deweloperzy poinformowali społeczność, że w ciągu najbliższych tygodni do gry trafi edytor map w wersji Alpha. Oznacza to, że brak niektórych funkcjonalności i bugi, lecz z czasem edytor będzie zyskiwać z kolejnymi aktualizacjami.

Co będziemy mogli zrobić w tym narzędziu?

  • Otworzyć istniejące mapy.
  • Przesuwać, usuwać i dodawać elementy 3D z pośród około 2900 assetów.
  • Zapisać zmiany na istniejącej mapie.
  • Tworzyć i zapisywać szablony zgrupowanych budynków.
  • Zapoznać się z UI.

Niestety wczesna wersja edytora wiąże się z pewnymi limitami, nie będzie można:

  • Modyfikować teren i zmieniać jego wysokości, dodawać wzgórz, lasów i rzek.
  • Przetestować map z powodu braku funkcjonalności eksportu do grywalnego scenariusza. Jednak zmiany map będzie można wykorzystać w przyszłości.
  • Dodawać nowe assety.

Twórcy zdecydowali się wypuścić narzędzie w takim stanie, aby gracze mogli pomóc je przetestować. Każdy feedback się liczy.

Aktualizacje edytora będą pojawiać się przyszłości, lecz nie sprecyzowano kiedy dokładnie. Podzielono się informacją o planowanych funkcjach, które są ułożone chronologicznie, od najbliższych do tych dalszych:

  • Tworzenie i eksportowanie scenariuszy typu Skirmish istniejących map (zarówno dal trybu Conquest i Destruction) dla trybu solo i lobby online. Nie będzie można modyfikować kompilacji. Co to oznacza? Można modyfikować i zmieniać strefy rozstawienia, strefy dowodzenia, wartości itp., ale nie budowę (pola, wzory, budynki) lub rzeźbę terenu mapy.
  • Tworzenie i eksportowanie scenariuszy pola bitwy dla Army General. Są to scenariusze uruchamiane po ręcznym wejściu do bitwy. Ponownie, tylko istniejące mapy mogą być modyfikowane, z wyłączeniem budowy i terenu.
  • Tworzenie i eksportowanie zupełnie nowych map typu Skirmish z istniejącymi assetami.
  • Zintegrowanie nowych zasobów (modele 3D, tekstury terenu), które zostaną wykorzystane na powyższych, zupełnie nowych mapach.
  • I w końcu, ale zajmie to sporo czasu: możliwość eksportowania nowo oskryptowanych scenariuszy (tj. Operacji).

Nie pozostaje nic innego jak przetestować edytor map, gdy zostanie już wydany. Miejmy nadzieję, że przetestowanie przez graczy tego narzędzia, przyniesie nam nowe ciekawe mapy.