WARNO to duchowy spadkobierca serii Wargame studia Eugen Systems. Gra rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości, w roku 1989, 2 lata po obaleniu Gorbaczowa w wyniku zamachu stanu. Zimna Wojna przeradza się w konflikt między Armią NATO i Układu Warszawskiego na terenach Niemczech.
WARNO kładzie mocny nacisk na realizm. Nie znajdziemy tu budowania baz, czy zbierania surowców. Armie (Battlegroups) składają się z ograniczonej liczby jednostek jak piechota, czołgi, artyleria, wozy wsparcia itd. Każdy rodzaj wojsk przeznaczony jest do innych zadań. Przykładowo piechota idealnie nadaje się do walki w terenach zabudowanych i leśnych, lecz na otwartym polu jest praktycznie bezbronna i krucha. Tytuł bardzo dobrze odwzorowuje pojazdy z tamtych lat. Znajdziemy w niej ponad 600 różnych jednostek i pojazdów, np. M1A1 Abrams, MCV-80 Warrior, Leopardy. Szata graficzna jak na RTS'a jest bardzo dobra. Efekty wystrzałów, uderzeń pocisków, wybuchów wyglądają efektownie i cieszą oko. Do tego dochodzi wspaniała warstwa audio wspomnianych efektów, jak też świetny soundtrack wzorowany utworach elektronicznych z tamtego okresu.
W grze znajdziemy tryb solo z możliwością potyczki z AI, fabularyzowane operacje z konkretnymi celami, Army General (w produkcji) - turowy tryb, gdzie zarządzamy armiami na mapie kampanii w centralnych Niemczech. W opcji wieloosobowej możemy rozegrać mecz do 1v1, 2v2, 3v3, 4v4 i 10v10.