Prace nad mapą Scorched Earth do trybu Team Mayhem w Stormgate

Prace nad mapą Scorched Earth do trybu Team Mayhem w Stormgate

Stormgate

Twórcy podzielili się informacjami na temat mapy do nadchodzącego trybu 3v3 Team Mayhem.

Tworzenie mapy do trybu 3v3 różni się od tradycyjnego 1v1. Jorge - jeden z twórców nadchodzącej mapy - Scorched Earth powiedział, że chce stworzyć mapę mogącą pomieścić aż sześć armii, jednocześnie oferując różnorodne taktyki dla każdej z drużyn. Podkreślił również, że Team Mayhem zachęca graczy do budowania wysuniętych pozycji i obrony neutralnego terytorium. W przeciwieństwie do 1v1, ta mapa została zaprojektowana wokół nowej mechaniki „baterii” i „rdzeni”. Deweloperzy chcieli, aby baterie były umieszczone na neutralnym terytorium, z dala od głównych baz graczy, aby zachęcić do budowania pozycji obronnych w miejscach z Luminite na całej mapie.

Jeden z designerów Scorched Earth - Greg wytłumaczył, że próbują stworzyć mapę, która nie zawiera jak najbardziej optymalnego sposobu zwycięstwa. Chcą, aby gracz miał do wyboru kilka opcji tego, co robić w danym momencie. Na przykład lewy dolny róg jest bardzo rozbudowany, podczas gdy prawy górny róg ma dodatkową wieżę z baterią, więcej obozów Creepów, a także Bossa. W ten sposób można dostosować strategie pasujące do osobistego stylu gry lub celów drużyny. Zrównoważenie tych różnych obszarów było jednym z głównych wyzwań, przed którymi stanął zespół, a Greg zauważył, że musieli przy tym znaleźć odpowiednią równowagę między liczbą ekspansji, obozów i innych celów na mapie. Jednocześnie musieli sprawić, aby te cele były satysfakcjonujące. Podczas testów mapa kilkukrotnie była poprawiana, aby teren stał się bardziej interesujący i zróżnicowany.

Jednym z głównych wyzwań było stworzenie przestrzeni do gry mieszczącej sześciu graczy. Jest to trudne zadanie do wykonania. Jorge zauważa, że istnieją tzw. “sweet spots”, jeśli chodzi o odstępy i odległości, które musiały zostać odkryte przez niego jako projektanta. Zbyt ciasne punkty mogą szybko stać się frustrujące, a zbyt otwarte obszary mogą wydawać się nijakie. Dzięki wielu iteracjom i testom mapy, projektanci myślą, że są w dobrym miejscu.

Scorched Earth przenosi gracza na opuszczone, postapokaliptyczne pustkowia. Mapa ewoluowała wraz z resztą gry i korzysta z ostatnich ulepszeń oświetlenia i terenu. Jorge uważa, że zespół grafików wykonał dobrą robotę zwłaszcza w grafice otoczenia i broni “rdzeni”.

W trakcie są przygotowania do zamkniętych testów nowej mapy, które będą odbywać się w kilku fazach, podobnie jak było to w przypadku wczesnych wersji gry. W przyszłości powinny pojawić się informacje jak do takiego testu się zapisać, na stronie internetowej oraz oficjalnym Discordzie.