Porcja informacji o Sanctuary: Shattered Sun

Porcja informacji o Sanctuary: Shattered Sun

Sanctuary: Shattered Sun

Niedawno odbyła się sesja Q&A jednym z developerów gry - nine2, który odpowiedział na parę ciekawych pytań.

Kiedy zagramy?

Jednym z najbardziej zadawanym pytaniem od społeczności jest: kiedy zagramy w grę? Nine2 podał przybliżoną datę premiery wersji Early Access na lipiec 2026, a w tym roku, w lipcu ruszy kampania na Kickstarterze. Żadna z powyższych dat nie jest sztywna i mogą się one zmienić.

Poziom AI

Jednym z wielu obaw graczy jest poziom sztucznej inteligencji. Zwracają uwagę na fakt, że RTS’y wydane w przeszłości oferowały dość przewidywalną AI i są ciekawi jak będzie to wyglądać w Sanctuary. Okazuje się, że tytuł posiada już system, który przekroczył oczekiwania twórców. W grze znajdziemy 3 typy AI:

  • AI dla trybu Kampani - podąża za wcześniej przygotowanymi skryptami dla danego scenariusza.
  • AI dla trybu Skirmish - dostosowuje swoje zachowanie do stylu gracza.
  • Modyfikowalne AI - możliwość dostosowania AI lub stworzenie własnej.

W planach jest też potencjalna funkcja o nazwie AI helper. Ten system pozwalałby graczom na delegowanie niektórych zadań do AI, jak tworzenie bazy, obrona obszaru, dokonywanie zwiadu. Dodatkowo, zespół eksploruje obszar uczenia maszynowego, które mogłoby być wykorzystane do tworzenia nieskończoną liczbę dynamicznych scenariuszy zmieniających się w locie

Mechanika pogody

Jedną z unikalnych mechanik Sanctuary jest zamrażanie całej mapy, powodującą zamarzanie akwenów. Na ten moment działa to na całą mapę. Jeden z fanów zapytał o możliwość umieszczenia systemu pogody i temperatury. Ne ten moment nie ma takich planów, choć nine2 nie wykluczył, że w przyszłości może się pojawić w grze poprzez mody lub DLC.

Personalizacja i przedmioty kosmetyczne

Pojawiło się pytanie o personalizację dowódców, fani domagali się unikalnych opcji wizualnych, takich jak flagi, czy malowania. Chociaż personalizacja znajduje się na liście życzeń, nie jest obecnie priorytetem. Twórcy skupiają się przede wszystkim na rozgrywce, a elementy kosmetyczne są rozważane w późniejszych aktualizacjach.

Macro ponad Micro

Gorącym tematem wśród społeczności była równowaga pomiędzy rozgrywką macro i micro. Sanctuary jest zdecydowanie w obozie macro, podobnie jak Supreme Commander i Beyond All Reason. Celem jest rozgrywka strategiczna na dużą skalę, a nie microwanie o wysokim APM, jak w Starcraft 2.
Zespół wdraża również innowacyjne narzędzia interfejsu użytkownika i automatyzacji, aby usprawnić zarządzanie bazą i jednostkami, ułatwiając planowanie.

  • Wstępnie zaplanowane zlecenia budowy dla fabryk, zanim jeszcze powstaną.
  • Zautomatyzowane polecenia dla jednostek, które nie zostały jeszcze zbudowane.
  • Zaawansowana kontrola formacji inspirowana grą RimWorld, pozwalająca graczom na płynne pozycjonowanie i rozmieszczanie armii.

Co ciekawe, Chris Taylor i Brad Rebh, twórcy Supreme Commander, widzieli niektóre z tych innowacji i podobno bardzo je chwalili.

Struktura kampanii

nine2 potwierdził, że plan zakłada trzy oddzielne kampanie, po jednej dla każdej frakcji. Każda kampania będzie sekwencyjna, kontynuując wydarzenia z poprzedniej. Zespół obecnie skupia się na opracowaniu przykładowej misji do zaprezentowania na Kickstarterze, a pełna produkcja kampanii nastąpi później.

Ile będzie kosztować?

Nie ustalono ostatecznej ceny, ale oczekuje się, że maksymalna cena wyniesie 50 dolarów. To, czy wczesny dostęp będzie miał inną cenę, dopiero się okaże, ale deweloperzy chcą zapewnić stosunek jakości do ceny.

Podwozia dowódców

Kolejne pytanie dotyczyło różnych podwozi dla dowódców i ich potencjalnych specjalizacji. Chociaż żadne projekty nie zostały jeszcze sfinalizowane, pomysł jest taki, aby mieć trzy podwozia na frakcję, każde z innym stylem gry:

  • Skoncentrowany na walce - silnie uzbrojony i wytrzymały.
  • Zorientowany na budowę - zoptymalizowany pod kątem budowy baz i logistyki.
  • Zorientowane na wsparcie - oferujące unikalne zdolności strategiczne.

Ulepszenia podwozia będą wizualne i mających efekt na ruch i umiejętności dowódcy, a nie tylko dodając pasywne ulepszenia statystyk.

Modowanie

Sanctuary od samego początku obejmuje modowanie. Gracze będą mieli dostęp do:

  • Edytora map z wbudowanym udostępnianiem i synchronizacją.
  • Tworzenie niestandardowych jednostek, z modelami eksportowanymi do gry.
  • Narzędzia do tworzenia skryptów kampanii, pozwalające na tworzenie własnych misji.

Przyszłe aktualizacje mogą wprowadzić wizualny edytor jednostek, ale na razie modderzy będą pracować głównie ze skryptami LUA.

Tryby

Potwierdzone tryby obejmują:

  • Wsparcie dla kampanii w trybie kooperacji
  • Potyczki z SI
  • Tryby przetrwania
  • Wsparcie dla modowania niestandardowych trybów