Pierwsze testy Rollback netcode w Stormgate
Post dodano:
Za pośrednictwem serwisu X (Twitter), deweloperzy poinformowali nas o odbytych testach netcode'u Rollback w trakcie zamkniętych testów Alpha. Ten rodzaj kodu sieciowego możemy znaleźć przede wszystkim w bijatykach, sprawiając lepsze doznania podczas gry z wysokim pingiem.
Rollback działa w ten sposób, że gra przewiduje to co zrobią gracze i na tej podstawie aktualizuje rozgrywkę. Jeśli jednak przewidywania nie są prawidłowe, wtedy gra bardzo szybko cofa i pokazuje akutalny i prawdziwy stan rozgrywki. Więcej na ten temat możecie znaleźć np. w tym filmie lub pod tym artykułem.
Co to oznacz dla gracza? Umożliwi płynną, responsywną rozgrywkę, mimo dużej różnicy dystansu między klientem, a serwerem. Przykładowo osoby z Europy będą mogły rywalizować z graczami ze Stanów, bez utrudnień wynikających z dużego pingu. Jeszcze żaden RTS'y nie zastosował tego typu technologi.
Na dowód, że testy przebiegły zgodnie z założeniami oficjanle konto Stormgate na X ujawniło komentarze graczy po wdrożeniu zmian do gry: