Nowy system oświetlenia w D.O.R.F

Nowy system oświetlenia w D.O.R.F

D.O.R.F.

Autorzy D.O.R.F ostatnio dużo czasu poświęcili silnikowi oświetlenia w ich grze. Rezultat tych prac mówi sam za siebie.

Celem twórców jest, aby cienie zachowywały się jak najbardziej realistycznie. Na poniższych gif’ach możemy zobaczyć jak większe obiekty rzucają swoje cienie na mniejsze, ich kształt jest zależny od wysokości terenu, modele są oświetlane przez lokalne źródła światła. Obecnie cienie są rzucane tylko w stosunku do pozycji słońca, jednak w przygotowaniu są również te uwzględniające pobliskie źródła oświetlenia. System pozwala manipulować światłem, co pozwala tworzyć interesującą atmosferę na mapach, np. zmieniając kolor światła i jego intensywność, lub manipulując pozycją słońca.

Deweloperzy przygotowali również nowe tekstury terenu, ponieważ stare zaczęły wydawać się nudne. W kolejnych miesiącach skupią się na zastępowaniu starych assetów, dzięki usprawnionemu procesowi tworzenia nowych zasobów.