Do Stormgate zawitał patch 0.3.0 z dużymi zmianami

Do Stormgate zawitał patch 0.3.0 z dużymi zmianami

Stormgate

Do Stormgate trafiła aktualizacja o numerze 0.3.0, wprowadzając możliwość ustawienia własnych skrótów klawiszowych, duże zmiany quality-of-life, poprawki w grafice i balansie.

Skróty klawiszowe i automatyczne grupy

Narzędzie do zmian skrót klawiszowych stało się bardziej rozbudowane. Pojawią się nowe opcje w postaci:

  • Alternatywnych skrótów - można przypisać dwa klawisze do tej samej akcji, np: Alt+Q
  • Odejmij+Dodaj do grupy kontrolnej - gra od teraz wspiera opcję dodaj i usuń jednostkę do/z grup kontrolnych (domyślnie będzie to: Alt+Shift+(0-9)). Pozwoli to usunięciu danej jednostki z istniejącej grupy i dodanie jej do innej. Przykładowo zaznaczając 5 Lancerów i naciskając jednocześnie Alt+Shift+3, ci zostaną usunięci z każdej grupy do której należą i zostaną dodani do grupy nr. 3.
  • Usunięcie z grup kontrolnych - każdą jednostkę będzie można usunąć z grupy naciskając odpowiedni skrót klawiszowy (domyślnie: Alt+`)
  • Klawisz dedykowany głównym budynkom (Headquarters/Town Halls) - została dodana opcja wybierania po kolei głównych budynków (domyślnie: Backspace). Wciskając ten skrót gra wybierze jeden z głównych budynków i wycentruje na niego kamerę. Wciśnięcie kolejny raz tego samego klawiszu spowoduje wybór kolejnego “rynku”, jednocześnie przeskakując kamerą na jego pozycję.
  • Klawisz wyboru zakładek Quick Macro - został dodany klawisz odpowiedzialny (domyślnie: O) za przeskakiwanie po zakładkach Quick Macro (podobnie jak w wyżej opisanym przypadku). Głównym celem tego skrótu klawiszowego jest poprawa dostępności dla urządzeń wejściowych z ograniczoną liczbą przycisków dla graczy, którzy z nich korzystają.
  • Całkowicie własne skróty klawiszowe - Każda indywidualna komenda od teraz może zostać przypisana do wybranego klawisza przez gracza.
  • Dostosowywanie automatycznych grup kontrolnych - Dodano również możliwość dostosowywania automatycznych grup kontrolnych. Teraz można samemu decydować, do jakich grup chcemy przypisać daną jednostkę.

Dodatkowo, opcja wyboru całej armii odnosić się będzie do grupy kontrolnej nr. 10 (czyli “0”). Wszystkie wyprodukowane jednostki będą trafiać do tej grupy, a klawisz odpowiedzialny za jej wybór to od tej pory “M” lub Spacja. Celem tych zmian jest zapewnienie graczom klawisza „Wybierz całą armię”, z którego mogą opcjonalnie usunąć wybrane przez siebie jednostki, aby nie były one już wybierane wraz z resztą armii.

Zmiany generalne

Lista generalnych zmian:

  • Gromadzenie się jednostek latających (Flyer flocking) - latające jednostki mogą nakładać się na siebie w celu dotarcia do celu. Nakładające się na siebie jednostki latające będące w ruchu będą starały się oddalić od innych jednostek latających, tak samo w przypadku bezruchu. Jednostki muszą się rozproszyć, zanim będą mogły zaatakować.
  • Umiejętności działające jako pocisk i pociski, będą wyglądać bardziej płynnie i naturalnie.
  • Jednostki przy zmianie kierunku ruchu będą się obracać płynniej i wolniej, aby wyglądały bardziej naturalnie.
  • Do meczów multiplayer został dodany licznik odliczający do startu rozgrywki.
  • Wszystkie rodzaje trybów zyskały opcję pauzy. W trybie multiplayer gracz może spauzować maksymalnie 3 razy.
  • Podczas celowania umiejętności AoE, przyjazne jednostki będą podświetlane na zielono jeśli efekt będzie na nie oddziaływał, analogicznie w przypadku przeciwnika, na czerwono.
  • Wskaźniki zasięgu będą poprawnie wizualizować zasięg, gdy zostanie ulepszony poprzez badania.
  • Więcej informacji w wiadomościach zwrotnych, gdy nie będzie można użyć zdolności z określonego powodu. (np. „Cel musi być uszkodzony” lub „Za mało bombowców”).
  • Pojawiła się opcja przełączania perspektywy podczas oglądania powtórek.
  • Dodano statystyki i wykresy przedstawiające: wartość armii, zebrane i wydane surowce, liczbę baz i workerów na koniec meczu. Dodatkowo koło naszego nicku pojawią się pochwały (kudos), które opisują co gracz zrobił dobrze podczas rozgrywki.
  • Gracz otrzyma alert audio i ping na minimapie, gdy zostanie zakończone badanie.

Grafika

Stormgate otrzymał duże zmiany w grafice. Zmian jest wiele, ale na pierwszy rzut oka różnice zauważymy w systemie oświetlenia oraz teksturach terenu. Zawitał także system dnia i nocy, który jest na ten moment dostępny tylko na mapach: Infested Crater, TitansCausewayDayNight i IsleofDread Stormy. Przemianom uległy również efekty wizualne jak eksplozje i umiejętności, pociski, efekty tworzenia budynków u Infernali.

Audio

Doczekaliśmy się zmiany w poziomach głośności wszystkich efektów dźwiękowych w grze, aby bitwy były lepiej słyszalne, a różnice w głośności między jednostkami i umiejętnościami były mniejsze. Niektórym efektom zmniejszono długość dźwięku. Usunięto także większość dźwięków podczas przemieszczania się wojsk.

Balans i naprawa błędów

Patch 0.3.0 przyniósł sporo zmian w temacie balansu co pewnie zainteresuje osoby grające 1v1. Przykładowo zwiększono ilość Therium, które może nieść worker. Jednocześnie zmniejszono liczbę HP wszystkich robotników oraz Power Bankom u Celestiali, stwarzając większe pole do nękania ekonomi przeciwnika. Lista poprawionych błędów też jest całkiem spora.

Warto wspomnieć o dwóch wywiadach na kanale BeoMulf z głównym dyrektorem artystycznym, gdzie możemy zobaczyć kolejne koncepcje związane z frakcją Infernali oraz inżynierem odpowiedzialnym m.in za system tworzenia własnych skrótów klawiszowych.

Na koniec, Frost Giant współpracując z RallyCry ogłosili charytatywny turniej wspierający fundację CHOC Foundation and Children's Hospital, zapewniająca światowej klasy opiekę dzieciom w potrzebie. Każdy chętny może wziąć udział w wydarzeniu. Im więcej uczestników tym większy prize pool i więcej pieniędzy zostanie przekazane powyższej instytucji. Więcej informacji znajdziecie tutaj.

Aby jeszcze bardziej wesprzeć ratującą życie opiekę zapewnioną przez CHOC, Frost Giant stworzyło uroczego zwierzaka - Choco, wzorowanego na kultowej maskotce CHOC, który jest dostępny za 6,99 USD. 100% wpływów netto (pomniejszonych o podatki i opłaty zewnętrznych usługodawców) z każdego zakupu trafi bezpośrednio do CHOC, aby sfinansować ich najnowocześniejsze badania i programy pediatryczne.

Wszystkie wspomniane zmiany (zwłaszcza graficzne) dobrze podsumował Tim Campbell: