AMA z twórcami i Roadmap’a Stormgate.

AMA z twórcami i Roadmap’a Stormgate.

Stormgate

W piątek, osoby zainteresowane miały okazję zadać pytania odnośnie Stormgate w ramach AMA na platformie Reddit. Później na oficjalnej stronie pojawiła się oficjalna “mapa drogowa”, czyli plany dotyczące gry na kolejny okres po premierze Early Access.

Na powyższej prezentacji możemy zobaczyć co nas czeka, ale warto nadmienić, że:

  • Wszyscy gracze otrzymają za darmo bohatera dla trybu co-op - Blockade z odblokowaną progresją dla tej postaci. Kolejni jak: Amara, Maloc, Warz, Auralanna będą darmowi do 5 poziomu postaci. Działać to podobnie jak Dowódcy co-op w StarCraft 2. Pełną progresję tych herosów odblokujemy za 10 dolarów (cena może się różnić w zależności od regionu).
  • Wstępnie progresja zostanie ograniczona do 15 poziomu. Poziomy 1-10 są obecnie podstawowymi dla każdego bohatera, rozszerzającym jego moc i zestaw, podczas gdy poziomy 11+ otwierają możliwości personalizacji poprzez system wyposażenia. W późniejszym czasie limit poziomów zostanie zwiększony.
  • W Early Access dostaniemy 6 misji - 3 misje prologowe, które każdy gracz rozegra za darmo oraz 3 misje pierwszego rozdziału kampanii frakcji Vanguard. Na moment wczesnego dostępu misje rozegramy tylko solo, ale w przyszłości zostaną one rozszerzone o tryb co-op. Każde następne pojawiające się rozdziały zawierać będą minimum 3 misje.
  • Później w 2024 w grze uświadczymy system zwany Mini War Chest, czyli pierwsza iteracja War Chest, gdzie gracze uczestniczącym w wydarzeniu, uzyskają przedmioty kosmetyczne poprzez zdobywanie XP.

Podczas AMA na Reddicie pojawiło się wiele pytań od społeczności dotyczące grafiki, rozgrywki, warstwie audio itp. Myślę, że można najlepiej podsumować krótkimi streszczeniami, moim zdaniem, najciekawszych zagadnień:

  • Styl graficzny (nie jakość grafiki) zostanie niezmieniony, twórcy uważają go za najlepiej pasujący do gry.
  • Stormgate to “list miłosny” do Blizzardowskich RTS’ów, dlatego znajdziemy wiele podobieństw.
  • Prace nad optymalizacją przed Early Access są aktualnie priorytetowe dla inżynierów.
  • Gra otrzyma wiele zmian w oświetleniu.
  • Misje będą zawierać prerenderowane i in-game cutscenki.
  • Pojawi się więcej elementów fantasy.
  • Ziemia nie będzie jedynym miejscem akcji.
  • Pojawią się postacie i elementy spoza 3 głównych frakcji.
  • Frakcje zostaną rozszerzone o kolejne jednostki dla każdego tieru.