Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin to RTS studia Frontier Developments, dziejący się w świecie gry bitewnej Warhammer Age of Sigmar, wyprodukowanej przez Games Workshop. Akcja tytułu dzieje się w krainie Ghur, gdzie poprowadzimy jedną z czterech frakcji, w tym Nieśmiertelnych Gromowładnych, okrutniaków Orruków i Upiorny Gon.
Gra zawiera:
- Filmową kampanię, stworzoną przez znanego autora książek z serii Black Library - Gava Thorpe’a.
- Tryb wieloosobowy 1v1, 2v2, potyczkę z AI, rankingowy.
- Tryb z proceduralnie generowaną kampanią inspirowaną gatunkiem Roguelike.
- 4 frakcje.
- Edytor map i scen.
- Malowanie armii.
Klasyczna rozgrywka w Realms of Ruin opiera się przejmowaniu posterunków na mapie, które po przejęciu przynoszą nam surowce. W grze nie występuje element budowania bazy, zamiast tego ulepszamy główny budynek lub przejęte punkty, co zapewnia nam dostęp lepszych technologi i jednostek. Celem gracza jest zdobycie i utrzymanie większości posterunków zwycięstw do czasu, aż jego przeciwnikowi nie skończą się punkty (podobnie jak w CoH i DoW). Walka odbywa się na zasadzie kamień-papier-nożyce, gdzie armie podzielone są na oddziały mające swoje plusy i minusy. Przykładowo strzelcy bardzo dobrze spisują się na mieczników, lecz gorzej na tarczowników.