Usprawnienia Pathfinding’u w Liquidation
Post dodano:
Pod koniec września otrzymaliśmy informacje na temat zmian w pathfinding’u, które zaszły w trakcie produkcji gry. Aktualnie, w środowisku deweloperskim, tzw. pathfinding grid wygląda tak:
Przed zmianami budynki na siatce były zwykłymi prostokątami, co uniemożliwiało przechodzenie jednostek pomiędzy nimi, gdy te łączył się wierzchołkami kątów, jak na przykładzie poniższego obrazka:
Teraz poprawiono siatkę konstrukcji, by jak najlepiej odzwierciedlała kształt budowli:
Na początku tego roku twórcy pracowali jeszcze nad zachowaniem jednostek w trakcie poruszania się. Jedną z bolączek było blokowanie drogi przez jednostki bezczynne. Problem ten został rozwiązany i wygląda to w następujący sposób:
Widzimy jak jednostki o nazwie Husk w trakcie ruchu “popychają” te bezczynne. Następstwem tych zmian było wprowadzenie “Local Avoidance”, czyli unikanie zablokowanych ścieżek, poprawiając tym samym zachowanie jednostek wokół budynków, co zostało zaprezentowane na poniższym filmie: