Idea stojąca za projektem RealniStratedzy.pl

Idea stojąca za projektem RealniStratedzy.pl

Na początku warto byłoby się przedstawić. Jestem Michał, w internecie posługuje się nickiem "Michaster" i uwielbiam gry strategiczne. Kiedyś prowadziłem bloga o nazwie strategicznegry.pl, który traktował ogólnie temat komputerowych gier strategicznych. Niestety, z powodu brak czasu i chęci, wynikających po części z natłoku informacji o grach strategicznych, strona ta nie uchowała się do dzisiejszych czasów. Wówczas w sferze informacyjnej o RTS'ach było mało, ale turówki, 4X, Grand Strategies i City Buildery trzymały się dobrze. Szczególnie pisałem o nowych tytułach w gatunku Real Time Strategy, które w owym czasie pojawiały się rzadko i najczęściej od małych studiów. Wynikało to też z mojego upodobania do tego rodzaju strategii. Może dlatego, gdyż były one pierwszymi grami na komputer, w które grałem będąc jeszcze dzieckiem. Takie klasyki jak The Settlers 2, czy Empires Earth na zawsze pozostaną w moim sercu.

W 2014 pierwszy raz doświadczyłem trybu multiplayer w Planetary Annihilation. Początkowo, z kumplem dostawaliśmy niezłe wciry, ale mieliśmy z tego fun. Dopiero po dołączeniu do jedynego polskiego klanu, nauczyliśmy się grać. Po prostu ktoś bardziej doświadczony (Pozdrawiam 90s z klanu PL4FC) pokazał i wytłumaczył jak prawidłowo powinno się do rozgrywki multi podchodzić. Stałem się wtedy zwolennikiem powstawania społeczności/klanów wokół danego tytułu, które pomagały by nowym graczom wsiąknąć w ten świat. Pomyślałem, że warto byłoby stworzyć serwis łączący funkcję strony z newsami/bloga, z bazą tytułów i społeczności do nich przypisanych.

Realni Stratedzy mają być hubem dla polskich graczy RTS. Znajdziesz tu najnowsze informacje o: nadchodzących tytułach, zmianach w już istniejących na rynku, turniejach, społecznościach i klanach oraz wydarzeniach z nimi związanych, i wiele więcej. Nie chcę, by ludzie zmuszeni byli do scentralizowania się wokół jednego bytu, dlatego każdy założyciel społeczności może skontaktować się z nami w celu jej promowania. Przykładem niech posłuży pierwsza dodana społeczność - Age of Empires Polska.

Teraz trochę technikaliów. Strona jest napisana i rozwijana przeze mnie w języku Python, przy pomocy frameworka Flask, w ramach mojej nauki programowania (Zapraszam do kontatku chętnych pomóc przy projekcie, więcej na: https://realnistratedzy.pl/kontakt/ ). Jest to mój pierwszy większy projekt, więc niektóre rzeczy mogą się psuć, choć mam nadzieję, że odwiedzający tego nie doświadczą.

Dzięki za przybycie!