ZeroSpace to niedawno zapowiedziany RTS od studia Starlance Studio. 08.2023 ruszyła kampania na platformie Kickstarter do sfinansowania produkcji. Zbiórka zebrała kwotę pół miliona dolarów i okazała się dosyć dużym sukcesem. Fabuła produkcji toczy się w świecie sci-fi, gdzie decyzje grającego będą miały wpływ na jej przebieg, niczym w grach RPG. Duża różnorodność frakcji, najemników oraz bohaterów sprawi, że każdy gracz znajdzie coś dla siebie. Twórcy na tą chwilę planują wydać grę na platformie Steam w 2025 (pełna wersja). Silnik napędzający tytuł to Unreal Engine 4.
ZeroSpace będzie zawierać:
- Kampanię z otwartym światem z 13 misjami głównymi, 14 misjami lojalnościowymi dotyczących bohaterów oraz 40 wątkami pobocznymi.
- 3 godziny filmowych przerywników i interaktywne dialogi, gdzie podjęte wybory zdecydują na dalszy przebieg rozgrywki.
- 4 główne frakcje, po 10 jednostek i 9 budynków każda.
- 6 frakcji najemników, po 4-5 jednostek każda.
- 14 bohaterów z różnych frakcji w trybie kampani, oraz jeden do wyboru w trybie multiplayer.
- gry rankingowe 1v1 oraz 3v3, a także przeciwko AI.
- Unikalny tryb co-op.
Zbieranie surowców, budowa bazy oraz armii, odkrywanie kolejnych technologii to znane mechaniki RTS'ów Blizzardowskich, które również ujrzymy w ZeroSpace. Nie mniej w tych obszarach znajdziemy pewne usprawnienia lub zmiany.
Gracz rozpoczyna mecz z głównym budynkiem, oraz konstrukcją służącą do zbierania pobliskiego surowca o nazwie Hexite, budując na nim automatycznie ekstraktory. Drugim surowce, zbieranym przez dedykowaną do tego jednostkę, jest fioletowy Flux mający dwie formy. Pierwsza z nich ma ustalone miejsce występowania w zależności od mapy. Druga pojawia się cyklicznie w losowych miejscach. Różnią się one od siebie tym, że ta druga forma zapewnia większą liczbę zebraną w określonym czasie, lecz jest to obarczone dużym ryzykiem. Budowle stawiamy przy pomocy budowniczych.
Warto wspomnieć, że w fazie przygotowania meczu uczestnicy wybierają jedną z głównych dostępnych asymetrycznych stron konfliktu oraz frakcję najemników, która udostępnia dodatkowe jednostki bojowe. Celem gracza jest pokonanie przeciwnika przez zniszczenie jego bazy. Na mapie znajdują się wieże, które po zdobyciu zapewniają punkty doświadczenia. Dzięki temu uzyskujemy kolejne poziomy armii i odblokowujemy talenty. Kolejną ciekawą mechaniką jest Power. Jeśli przeciwnik niszczy nasze jednostki, to część ich wartości jest zwracana w postaci Power'a, którego wykorzystamy do np. wezwania grup jednostek. Ważnym elementem są również bohaterowie - jednostki mające na celu wspomagać nasze armie, bez stanowienia głównej siły (wyjątkiem ma być frakcja Legion).
Tryb co-op jest wzorowany na tym z Stacraft 2, gdzie 3 graczy walczy z AI w kampanio-podobnych misjach.
Historia ZeroSpace rozgrywa się w Drodze Mlecznej, w jej Ramieniu Oriona, w 4050 roku, gdzie różne frakcje ludzi i kosmitów walczą o dominację. Pokój jest na krawędzi upadku, utrzymywany przez międzygatunkową Radę Opiekunów. Jako ludzki prefekt zostajemy wezwani do dołączenia do Rady i rozwikłania kosmicznej tajemnicy, podróżując przez nieznaną przestrzeń i napotykając nieznane rasy.